Sjuk.

Oj vad det var länge sen jag skrev nu. Kan ju nästan tro att jag dött. Men se nej, det har jag inte. Däremot är jag sjuk.
De senaste två nätterna har jag fryst galet mycket samtidigt som jag kokat så man kunde tro att min rumpa skulle bli julskinka det här året. Inte så kul som det låter. Man undrar ju varför i hela världen man ska frysa så man skakar när man är flera grader för varm.
Var hos doktorn idag, de stoppade ner en lång tops i min hals, det var elakt av dem. Jag trodde jag skulle svimma av obehaglighet. Sen, som att inte det var nog, stack hon mig i fingret så det började blöda. Stackars lilla mig.
Men sen så sa doktorn att jag skulle dricka mycket. (Vilket alla vet att man ska göra.) Men sen så säger hon att det ska vara socker i drickan, tex saft, joooos eller cola! Wihoo! She made my day! Dricka cola med tillåtelse från doktorn. :) Jag tror inte att hon menade att jag skulle överkonsumera cola, bara dricka socker för att jag inte skulle vara så slö. Men det gör inget.
Nu ligger jag iaf här i min säng som numera inte är en säng utan en sjö av mediciner, dvs 1 vattenflaska, en burk med "mitt val kvinna", nässpray, Ipren, lite extra B-vitaminer, choklad (som jag inte är sugen på men jag blir glad av att titta på den), ett extra glas vatten i fönstret och sist men inte minst Bunny.

Nej nu ska jag och min feber försöka sova lite.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0