Tomten gav mig en farmor och ett kantstött hjärta.

Jaha, då var större delen av julhelgen över. Jag överlevde det här året också. I år fick jag en farmor och ett kantstött hjärta i julklapp! Ganska imponerande. Tidigare år har jag ju inte fått någon farmor fast ett krossat hjärta så det tyder ju på att det är på bättringsvägar nu. Im happy! Jag ska börja samla vuxenpoäng, det är mitt nyårslöfte har jag kommit fram till. Tur att jag har några dagar kvar på mig att leva livet. Fast kaffe tänker jag inte börja med. Det torkar ut huden och gör att man blir beroende och inte kan leva utan det. (Vilket borde ge mig vuxenpoäng pga mitt beslut att inte dricka det). Att handla på mellandagsrean är inte vuxenpoäng, man handlar bara saker man inte behöver iaf. Saker som man inte haft minsta behov av tidigare får man plötsligt ett megabehov efter. Mycket omoget.

Min mormor fyller 80 år idag. DET är vuxenpoäng. Grattis på henne!

Det kantstötta hjärtat fick pga min.. hm. omogenhet? Eller min naivitet. Att lita på att folk menar samma sak som en själv när man talar om känslor är naivt. Det ska jag aldrig göra igen. Kär? Vad är kär? Vad är det för mig? Vad är det för någon annan? Kan man vara kär en dag och inte vara kär dagen efter? I min värld är ju det ett ganska starkt ord som man säger om man vet att det inte kommer gå över, som det känns när man blivit superförkyld. Det känns som att man aldrig kommer bli frisk igen, men till slut blir man det och så övergår det till något bättre (förhoppningsvis). Vad innebär det att älska någon då? Det är ju verkligen något som i min värld inte försvinner. Har jag någon gång börjat älska någon så kommer nog alltid en del av det sitta fast i mig. Sen kanske det visar sig att jag inte alls älskat personen i fråga, jag kankse bara blandade ihop mina känslor. Det händer ibland att jag göra det. Är jag förälskad eller kär? Är jag kär eller älskar jag? Älskar jag eller vill jag bli älskad? Saknar jag eller vill jag bli saknad? Älskar jag personen eller min fantasibild av personen? Älskar jag en fantasibild eller kärleken? Är jag desperat ensam eller saknar jag verkligen? osv. Någon kanske förstår iaf.

xxxxx


 

Kommentarer
Postat av: Kickan

gullig[email protected]



testa nu karin :)

2008-12-27 @ 18:11:58
URL: http://kick86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0