Blåbärsvodka

Kom precis hem från James Clark. Är lite onykter. Jag har inte druckit mycke, det behöver jag aldrig. Funderar på att dicka vodka. Blåbärsvodka. Det kanske kan få mig att tänka på nått annat. Iaf i morgon, för då kommer jag antagligen ligga och tänka på hur dum jag var idag och på att jag aldrig ska dricka en droppe igen. Jag tycker faktiskt inte att det är så kul att dricka. Inte att dricka för att bli full iaf. Det är trevligt att socialdricka. Idag har det vart skitkul. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle kunna ha kul på flera veckor. (Som det brukar vara).

Jag funderar dock på hur det är att vara egoistisk. Jag har tänkt på det väldigt mycket idag. Det känns som att folk som bara tänker på sig själva är gladare. De blir iaf inte lika sårade när andra bara tänker på sig själva. Jag kanske ska bli egoist?

Jag undrar om verkligheten är nått för mig. Jag tror nästan inte det.
Mamma brukar säga att jag lever i en fantasivärld och det stämmer nog ofta. Jag tycker om min fantasivärld. Jag tycker att den är bättre än verkligheten. I min fantasivärld är alla snälla. Jag ska nog döpa den. Den ska heta Rainforestien. (För att jag älskar regnskogen). I Rainforestien är iaf naivitet en självklarhet. Jag tycker förresten inte om ordet naiv. Det är ju helt missvisande. Det är inget fel med att vara naiv, det visar ju bara att man tror gott om andra människor. Alla borde vara mer naiva. Iaf om det är så att man dömmer andra efter sig själv. (För om man ser det logiskt så borde ju alla vara snälla då).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0