Hej mitt vinterland!

Vinters första snö föll i natt. Och i morse.. och idag... och i kväll...
Blev väckt av att telefonen ringde. Trodde det var larmet. Men det var Adecco. Kvinnan som ringde mig är mycke trevlig. Hon frågade om jag ville jobba på dagis idag. Trots min bacillskräck tackade jag ja. Självklart. De är ju ganska söta, och de små liven betyder ju mer pengar. Hon sa iaf att hon var på väg till Oslo och att det var massa olyckor på vägen, hon trodde att hon skulle få köa väldigt mycke under sin bilfärd. "Konstigt" tänkte jag, varför olyckor? Sen säger hon att tågen var inställda. ännu mer konstigt tyckte jag. Så frågar jag varför, hon börjar skratta och säger "Men det har ju snöat massa ute." Jag får ett vinterpirr genom hela kroppen och flyger upp ur sängen och drar bort gardinerna! SNÖÖÖÖ! Det är helt vitt! Jag kan inte ens dölja min iver och hon skrattar ännu mer. Haha, det var en kul morgon.

Dagiset var med kul, barnen var söta! Det roligaste som hände var när jag precis kommit dit och inte ens hunnit hälsa på barnen. Jag skulle vara ute med dem en stund så de fick uppleva sin första riktiga vinter i snön. (Små barn.) En liten en råkar ramla och börjar gråta. En lärare tar upp den lilla skrikande filuren. Den skriker med och vill komma ner igen, sen så kommer den lilla snöiga plutten gående mot mig med armarna rätt upp i luften och vill att jag ska trösta! Då blev jag jätteglad!

Åh.. Jag saknar mina små bebisar hemma. Lilla Lokatoka och Samos!

Snuff snuff.

Kommentarer
Postat av: Kickan

tjena tjejen!



Allt bra? har du haft en bra helg?



kram kickan

2008-11-02 @ 21:05:57
URL: http://kick86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0