Världen vissnar.

Min värld vissnar iaf. Allt suger just nu. Därför skaffar jag en blogg och hoppas på att fylla upp lite av den bottenlösa tomhet som lever i mig just nu.

Blev precis singel. Kuuuul. Inte. Jag ville ju bara att det skulle bli bra. Meeen, jag vet, ingen kedja är starkare än den svagast länken. Vad jag låter vis när jag säger så! Det borde jag säga oftare.

Varför är det så? Är inte det orättvist? Borde man inte få bestämma över sitt eget liv? Borde inte jag få ha så pass mycket kontroll över mitt liv så jag själv kan bestämma vad som ska hända? Varför ska han få bestämma att jag ska vara singel? Jag kanske inte vill vara det ju! Och borde inte jag få bestämma att min familj och mina vänner ska vara friska och må bra? Men nej då, det ska jag inte få. Alla säger att man själv bestämmer över sitt liv och hur man ska leva det, men det är inte sant. Ingen bestämmer över sitt liv. Alla är slavar för en hemsk verklighet som inte vågar visa sig i fysisk form.
Skulle jag få bestämma över mitt liv skulle min älskade Lollo vara frisk som en nötkärna, min kusin skulle få barn om 1 mån och hans sambo skulle skratta och vara glad. Jag skulle inte vara singel och min familj skulle vara lycklig, Mina vänner skulle göra det de drömmer om och ingen skulle svälta. Ingen skulle veta vad onska eller smärta var och solen skulle alltid lysa, förutom på natten.


Kommentarer
Postat av: L

Du är bara för söt! love <3

2008-10-05 @ 02:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0